lt +370 615 64 268 I - IV 9:00 - 19:00; V 9:00 - 17:00 Latako g. 1 - 17, Vilnius

Dantų gydymas be narkozės

dantų gydymas be narkozės

Dantų gydymas be narkozės

Odontologija – labai subtili sritis, kadangi gydytojas dirba paciento burnoje, t.y. organizmo viduje, jam esant sąmoningam. Todėl gydytojas turi būti labai jautrus, atsargus, kad žmogus kėdėje galėtų atsipalaiduoti ir atsiduoti gydymui. Pacientas negali kontroliuoti gydymo proceso, nemato, kas vyksta, jau vien tai sukelia baimę, o jeigu pajunta skausmą ar kitus pojūčius…. Todėl pirmiausia, ką stengiuosi padaryti, tai įsiklausyti į žmogų, išgirsti jo baimes, nusiskundimus, ankstesnę patirtį, ko jis tikisi ir laukia, o tada pradedu imtis veiksmų. Labai svarbu žmogui paaiškinti, kas bus daroma, kokie veiksmai atliekami, pamatyti, kad pacientas pasiruošęs procedūrai, ir tik tada imtis instrumentų.

Vaikų dantų gydymas

Dirbant su vaikais, labai svarbu atskirti, ar vaikas iš tiesų bijo, ar tik nenori nemalonios procedūros ir visokiais būdais stengiasi jos išvengti. Jei suprantu, kad tai iš tiesų baimė, aiškinuosi, kas ją sukėlė, tada mažais žingsneliais supažindinu su pačia procedūra, atsargiai parodau instrumentus, kai ką pabandome ant rankytės, pirštuko, jei jau vaikas pasitiki, pabandome burnytėje siurbliuką, „vandenuką“. Ir kada matau, kad jau turiu šiokį tokį pasitikėjimą, pamažu pradedame procedūrą. Visada paaiškinu, kad gali bet kada sustabdyti, sutariam ženklą. Taip, pamažu auginant pasitikėjimą, atliekame reikalingas procedūras.

Labai svarbu turėti pergales, nors ir mažas, ir jas akcentuoti. Ypatingai tėvams, kurių vaikas bijo dantų gydymo, ar jau yra turėjęs neigiamą patirtį. Vaizdžiai tariant, mes turime kažkokį skaičių su minusu, o turime gauti pliusą, kartais tas minusas mažėja lėčiau, kartais greičiau, bet svarbu pasiekti nors mažą pergalę ir už tai pagirti pacientą.

Su minėta paciente iš pat pradžių buvo svarbu įgyti jos pasitikėjimą, kad ji tikrai ŽINOTŲ, kad aš sustosiu, jei ji paprašys, kad nedarysiu nieko be jos sutikimo. Todėl pirmą susitikimą mes tik kalbėjomės, aiškinomės situaciją, tai sumažino emocinę įkrovą, bet taip pat turėjome ir pergalę – ji leido apžiūrėti jos dantis su instrumentais. Šios pergalės leidžia judėti pirmyn, nesvarbu kokiu tempu. Tai, mano nuomone, yra didesnė dalis darbo, kadangi visa kita – technikos klausimas. Tada pacientai taip atsipalaiduoja kėdėje, kad neretai užmiega, tada mes stengiamės kalbėtis labai tyliai, kad jie galėtų pailsėti…. 🙂 Vienas didelės įmonės vadovas po keleto apsilankymų, įgijęs pasitikėjimą, snausdavo gydymo metu beveik kiekvieną kartą, po to juokaudavo :“ man jau nusibodo miegoti kėdėje :)“ O keturių vaikų mama nesuprasdavo, kaip aš su jais dirbu, kad jie pešasi tarpusavyje, kuris pirmas sės į kėdę. Pagal tai, kaip pacientai atsipalaiduoja mūsų kėdėje, mes ir naują terminą sugalvojome – ATPALAIDUOJANTI ODONTOLOGIJA :).

Tikiu ir mano patirtis rodo, kad bet kokią baimę įmanoma įveikti, pasitelkus abipusį norą, profesionalumą, įsiklausymą ir bendrą tikslo siekimą, juk mes su pacientu viena komanda, siekianti bendro tikslo – gražių ir sveikų dantų. Štai čia aprašytas mūsų labai ryškus ir sėkmingas atvejis, kuomet pacientė puikiai susitvarkė su savo baime, o po visų reikalingų procedūrų, žinoma atliktų jau tik vietinėje nejautroje, pasakė: dabar aš jau nieko nebijau. https://sveikata.lrytas.lt/gyvenu-sveikai/pas-odontologa-jai-prasidedavo-siaubinga-panika-isgelbejo-paprastas-dalykas.htm „